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DeutschWürfellösung - 1. Ebene Eckenenglish Cube Solution - 1. Level corners
Corners Moved Straight - Edges Moved Straight 1Corners Moved Straight - Edges Moved Straight 2Corners Moved Straight - Edges Moved Diagonal P1Corners Moved Straight - Edges Moved Diagonal P2Corners Moved Straight - Edges Moved Diagonal M2Corners Moved Straight - Edges Moved Diagonal M1CMD1 EMS1CMD2 EMS1Corners Moved Diagonal 2 - Edges Moved Diagonal P1Corners Moved Diagonal 1 - Edges Moved Diagonal P1Corners Moved Positive - the long arm is the 'arrowpeak'Corners Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak'Corners Moved ParallelCorners Moved CrossEdges Moved Positive - the long arm is the 'arrowpeak'Edges Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak'Edges Moved ParallelEdges Moved CrossG-Permutation - Nose UpG-Permutation - Hand UpG-Permutation - Hand DownG-Permutation - Nose DownEdges Flipped NeighboursEdges Flipped OppositeEdges Flipped AllCorners Twisted StraightCorners Twisted NeighboursCorners Twisted DiagonalCorners Twisted PositiveCorners Twisted NegativeCorners Twisted RegularCorners Twisted IrregularCorners Moved Straight - Twisted StraightCorners Moved Straight - Twisted NeighboursCorners Moved Straight - Twisted DiagonalCorners Moved Straight - Twisted PositiveCorners Moved Straight - Twisted NegativeCorners Moved Straight - Twisted IrregularCorners Moved Straight - Twisted Regular
Twisting Corners & Flipping EdgesCorners Moved StraightCorners Moved DiagonalCorners Moved Positive - the long arm is the 'arrowpeak'Corners Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak'Corners Moved ParallelCorners Moved CrossFlipping EdgesEdges Moved StraightEdges Moved DiagonalEdges Moved Positive - the long arm is the 'arrowpeak'Edges Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak'Edges Moved ParallelEdges Moved Crossbest browser - Bester Browsercolor distribution - Farbverteilung
solution samples - Lösungsbeispiele
               
  english discussion about mentioned sequences (back to top)
 
 
deutsche Erörterung von Zugfolgen (zurück nach oben)  
   
A beginner in speedcubing learns easy to bring up corners - only three orientations on 3rd level and only two on 1st level, the concerned corner is then twisted on its place.

Corners lying at wrong place on 1st level are thrown out to 3rd level by bringing up the fitting corner.

Seldom appears the case that all four corners come to be placed on 1st level, and most times they are there wrong oriented, if not permuted.

       
Ein Anfänger im Schneldrehen lernt leicht, die Ecken hochzubringen - es gibt nur drei Möglichkeiten der Orientierung auf der 3. Ebene und nur 2 auf der 1. Ebene, hier ist die betreffende Ecke dann am Platz verdreht.

Ecken, die auf der 1. Ebene falsch am Platz liegen, werden gemeinhin durch das Hochdrehen der passenden Ecke aus ihrem Platz herausgeworfen, zurück auf die 3. Ebene.

Selten tritt der Fall ein, daß alle vier Ecken bereits auf der 1. Ebene zu liegen kommen, und meistens sind sie dann zumindest falsch orientiert, wenn nicht falsch permutiert (nicht am richtigen Platz liegend).

   
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D'
     
  R'
     
  R'
     
  R'
     
  R'
   
                   
    You can apply here easy sequences from 3rd level or use them on a part of the wrong placed and twisted corners. But if there are edges not fixed on 2nd level you should continue here(04) .

Here are listed all further sequences, with which you can bring up with the corners of the 1. Level the edges of the 2. Level.
    In dieser Situation kann man bekannte Eckenfolgen der 3. Ebene auf passende oder zumindest zum Teil passende Stellungen anwenden. Sind jedoch noch Kanten der 2. Schicht zu bearbeiten, sollte man hier(04) weitermachen.

Hier sind alle weiteren Folgen aufgeführt, mit denen man gleichzeitig mit den Ecken der 1. Ebene Kanten der 2. Ebene mit hoch holen kann.
   
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Corners Triangel Positive; Twisted Negative P1 L'URU'LUR'U'
   
Corners Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak' - Twisted Positive P1 RU'L'UR'U'LU
   
CMTp2 CTTp1 LF'U²FL'F'LU²L'F
   
CMTm2 CTTm1 R'FU²F'RFR'U²RF'
   
CMP1 CTR2 FRd'RUR'U'RUl'U'r'
   
xRUR'U'
   
   
   
Like this you can twist corners on 1st level. But it's only worth doing when most of the edges from 2nd level are already permuted and oriented. Otherwise you should use every twisted 1st level corner to fix this.

You can also here apply a twisting sequence on incomplete situations. But then left corners have to be handled separatly.

But only sequences are usefull that don't affect the edges of the U-slice.

   
Ebenso lassen sich alle Folgen anwenden, die auf der 3. Ebene Ecken drehen. Doch lohnt sich dies nur dann wirklich, wenn nur noch eine, oder gar keine Kanten mehr, auf der 2. Ebene zu richten ist. Denn dann verwendet man die gedrehten Ecken, um die Kanten der 2. Ebene fertig zu machen.

Auch hier kann man eine Folge auf eine unvollständige Eckensituation der 1. Ebene anwenden. Die fehlgedrehten Ecken muß man dann einzeln nachjustieren.

Sinn machen aber nur Folgen, die die Kantensteine der 1. Schicht nicht berühren.

   
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CTSp2 RU²R'U'RU'R'aU²LUL'UL
   
CTNp2 L'U'LU'L'U²RaUR'URU²R'
   
CTDm1 RU²R'U²R'U'RURU'R'U²R'U²RU'
   
CTTp2 FR'F''RU²LFL'F'U²
   
CTTm2 F'LF²L'U²R'F'RFU²
   
CTR1 RBU'LUL'UB'U'R'
   
CTIp2 RBUB'UR'U'RU'R'
   
CTM_m3 F'LF²L'U²R'F'RFU²
   
CTP_p3 FR'F''RU²LFL'F'U²
   
   
   


       


   
02/13/2014 13.02.2014
   
   
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